0 Läs mer >>
Brännboll i fredags, men det hände även massa annat också.

På kvällen blev det lazerkväll :)
Utsikt från skolan.

I lördags hade vi båtrace.

Efter det gick vi till parken och bara tog det lugnt.
På kvällen var det finsittning och de avmaskerade sig, de som hade vita västar.

Igår söndag hade vi .kaurmys då vi visade alla bilder men även filmer från veckan.

När jag gick hem var det helt tomt..

Tycker ändå att det har varit en bra nollning även om jag kom hit i torsdags och den började på måndagen.

Nollevecka 2015

0 Läs mer >>
Jag hade nog haft större nytta av dessa innan jag åkte till Tyskland. Men om jag nu kanske ska tillbaka är det ju bara att öva på :)

I fredags hände inte så mycket, på kvällen åkte jag till Ingela. Visade båda filmerna för henne och hennes syskon. Fick bra feedback som jag kunde använda till min uppsats.
På kvällen blev det film och till det delade vi på glass.

Vi var 4 st och vi hade 3 glassar och alla skulle smaka av alla.. Det var ett nytt sätt, men det funka :)

På lördagen träffa jag Lotta i Kista där vi åt lunch och shoppa lite.

På kvällen var det mat och pooloarty hos Johanna.
Har inte träffat Johanna så mycket de senaste åren, men det är bra att ha fest ibland så man kan ses :)

Kvällen avslutades med spel och efterrätt :)

I söndags blev det fika hemma hos Åsa och avslutade dagen med kräftor, gott.

I måndags var det stallet igen, red ut med Lina och Noddy till vattnet och runt  banvallen. Jag vet att Ester tycker om att springa och att bada, så denna dag passade henne perfa :)

I tisdags hade jag ingen häst, men det stoppar inte mig, så åkte dit för att kolla på lektioner.

I onsdags var det hoppning på schemat och roligt var det. Hon var ovanligt lugn och fin, för att vara hoppning. Hon var inte heller lika stark som hon brukar vara. Så hon var helt underbar :)

Så kom gårdagen - torsdag.
Mamma väckte mig när hon gick till jobbet vid 06.30. Då började jag packa och städa lite hemma innan jag skulle ta bussen 08.21 mot Karlshamn. För engångs skull skötte sig sl och sj så jag hann med. Problemet började i Hässleholm när man möter massa ersättningsbussar, tar bussen till Kristianstad, kommer dit tåget ska gå 15.02, det tåget kom inte. Nästa skulle gå 15.38, men tågvärden var försenad. Ny tid 15.50. Är i Karlshamn ca 1 h senare. Om allt skulle gått som planerat hade jag varit i Karlshamn 15.19.
Aja, kag kom fram några timmar senare.

Det ända positiva med resan var att jag han översätta hela min uppsats. Bara lite små justeringar, sen är den klar för att lämnas in. :)

När jag kommer fram till Fridhem ser jag massa folk.

Den raden blev längre..

Idag fredag är det brännboll i parken vid 15, så då ska jag dit.

Full vecka

0 Läs mer >>
I tisdags var jag på ett nätverksmöte och pratade om mig som fotograf, jag visade även lite av mina tidigare arbeten.

Efter det blev det av till Kista för att gå på mässa och skapa nya kontakter men även för att se vilka möjligheter som finns för mig som fotograf.

På kvällen vart det mat, mingel och uppträdande.

När man väntar på att få kasta pil och spelar pingis istället och det utvecklas till rundpingis när man bara har 2 rack. Bra att man är lite kreativ då.

Å ja, det gick bra för han.

Sen blev det upp på högre höjder och kolla ut över hela Kista.

Igår tisdag gick jag upp lite innan 7 för att följa med mamma till jobbet för att ha det viktiga Skypemötet.
Självklart hade jag ju viljat ha ett annat svar iom att jag redan har studerat över 60HP i Tyskland. Men jag får vara glad ändå. Det blir så att jag får plugga 5 veckor på distans istället för att vara i Karlshamn 10 veckor. Sen börjar examens arbetet 18/1 igen.
Så jag stannar i Sthlm hela året :)

Efter det åkte jag till Kista mässan igen och sedan stallet. Det blev spontan hoppning, var tänkt att jag skulle fota hopplektion men det slutade med att jag var med. Första hopplektion sen i mars :) Hon var ovanligt lugn för att vara hoppning, men det är ju bara bra i detta fall :)

Idag torsdag har jag inte gjort mycket. Har lånat böcker från bibblan så hoppas att jag kan få ut någon vettig information från dem. Måste även sammanställa alla frågor och svar. Sen hoppas jag att uppsatsen är klar så jag kan översätta den till engelska och skicka in.
Hoppas på ett litet lov innan skolan börjar 31/8.

V.34 = fullt upp

0 Läs mer >>
Förra måndagen blev det uteritt ned till badet, det är så härligt, men hade önskat att stranden var lite större.

Red även Chanti 1 gång till, det blir ju bättre ju mer man lär känna varandra.

På lördagen blev det in till stan för att kolla Midnattsloppet, kände några som skulle springa, men mot kvällen åkte jag mot andra äventyr.

Första gången jag ser en husbåt som är ute och åker.

På söndagen blev det loppis igen och sen stallet. Då kom dagen Ester kanske inte såg fram emot, intag från sommarhagen. Men tror det var skönt för henne att komma in och vila.

I måndags blev det äntligen V.34 och jag väntade på det där mejlet man har väntat på i en evighet. Då beslutade vi också att vi skulle ta mötet över Skype en annan dag istället för att jag skulle behöva åka ned till Karlshamn för att prata hur det skulle bli med skolan för mig till hösten.

På kvällen blev det lite spontan grillning.

Fullt upp alla dagar ...

0 Läs mer >>
I fredags var vi i stallet och red en ny häst, Chanti - Den stora gåtan.
Hon är en lugn och härlig häst, men man måste rida på ett speciellt sätt och det är jag inte van vid. Ester som jag rider egentligen fungerar på ett helt annat sätt. Men det är nyttigt att rida andra hästar också, så det gör jag gärna om. Kanske på måndag :)

När vi kom hem blev det middag och spelkväll ute med mamma :)

På lördagen var det tänkt att vi skulle kolla fotbollsmatch kl 16 och vi skulle till stallet innan. Det blev lite stressigt när matchen började 13 istället, men vi hann typ, tills det var ca 30 min kvar.

Hässelby - Bele Barkarby

Efter det blev det hem till Emma på lunch/middag.

Idag söndag var vi på loppis..

Nu och imorgon måste jag nog skriva klart min uppsatts. Men det blir även stallet mån-ons. Så om någon vill bli fotad så passa på :)

Har fått många frågor om vad som händer nu, om jag är klar med skolan mm, svaret är - jag har absolut ingen aning om vad som händer, hoppas jag får svar tidigt v. 34, helst för typ 5 månader sen.

Hon är en stor gåta

1 Läs mer >>
På tisdagen blev det Blidö med Åsa. Som vanligt har jag ju sån himla tur på bussar och den turen följde med oss hela vägen till Norrtälje. Då bussen i Danderyd var försenad med ca 10 min gjorde att vi missade Blidö bussen med 3 min och fick vänta 2 h..

När vi väl kom ut var det fint väder.

Vi cyklade till hamnen där de håller på att bygga ut.

Månen var lite cool, det var fullmåne, stor och låg, sen såg man den stiga och bli mindre..

Igår blev det lite kubb, sen besök hos 2 personer. Avslutade dagen med Thaimat och bryggan.

Soluppgång

Nu är det torsdag och vi ska snart hem, men först ta lite bilder :)

Blidö

0 Läs mer >>
När jag kom hem med alla saker vart det fullt i huset och fick börja rensa och göra iordning allting. Lättare sagt än gjort. När man bott på 4-5 olika ställen på 3 år är det lätt att samla på sig nya saker..

På torsdagen åkte jag till stallet, som jag hade längtat efter den dagen. När jag kommer till hagen står alla i en klump och Ester tittar upp.

På torsdagen träffade jag Ellinor, henne hade jag inte träffat på länge, så vi bara pratade en massa.

På fredagen var det en studentfest i Sthlm där vi skulle tälta, ingen sa något om en storm..

Jag och 4 andra satt i ett annat tält och hade en egen sittning, man måste ju äta någonting..

Den natten till söndagen var det inte många som stannade kvar och många tält "övergavs". Blev antagligen hämtade dagen efter.

Måste bara säga att Värmlänningar är härliga och hur roliga som helst :)

Det har blivit stallet några gånger den jag kom hem, både för att fota och rida :)

Blev även en tur till Emma.

Lite mer stall..

I måndags så blev det middag vid stranden med mamma :)

Första veckorna hemma

0 Läs mer >>
Nu har det gått ca 1,5 vecka sen jag flytta hem till Sverige igen. Det har hänt en del.

När jag kom hem från Berlin till Weimar så blev jag lite firad. På lördagen träffade jag Chen, tog en tur på stan och bara prata, men gick även på ett museum.

Efter det hamnade vi på ett glass café.

Det jag gillar med Weimar är att de alltid händer något.

På kvällen träffade jag Chen, Luanbo och några till, då var aktiviteterna fortfarande igång.

Det var även en konsert på gång, biljetterna var slutsålda så vi satt utanför och hade det bra :)

När konserten var slut mötte jag Hanna och Henry.

Avslutade dagen med att spela kort med Michelle och Selma, bra kort man fick..

Det blev lördag och jag börja packa ihop mitt rum, det såg inte ut att vara så mycket, men det var det ju..

På söndagen packade jag det sista och senare kom pappa och Marina och hjälpte mig städa.

På måndags kvällen när allting var packat och städat blev det middag ute.

Frågar man om bea, kanske man får det, men den var inte god. Fråga inte efter det.

På kvällen hade vi en liten avskedsfest i stan, det är inte så bra att dricka 80%, så därför tar man choklad doppar den i drickan sen eldar man den och sen äter den. Men det kan också gå lite fel, och då händer detta. (Jag testa inte).

Sen kom tisdagen och kl blev 9.00, det var dags för besiktningen av rummet, lämna nycklarna och skriva på papper.
Jag kunde bocka av hela listan man skulle gjort innan man lämna Weimar.

Vi åkte mot Lübeck till båten som vi skulle ta kl 22. Bilen var lite trängre ön vad man var van med, men jag fick plats med allt som skulle med hem :)

På båten..

Det var inte heller vanlig bea..

När alarmet gick vid 6,7 i Sverige.

Vi kom till Trelleborg och sen hela vägen hem. Så Onsdagen 22/7 kom jag hem till Sthlm igen.